Duurzame investering voor klant, bedrijf en maatschappij
Schuldzorgen kosten ook bedrijven veel geld. Wij bieden bedrijven een totaaloplossing: financiële zelfregie bij de klant, continuïteit van de klantrelatie en kostenreductie. Een duurzame investering in het belang van klanten, bedrijf en maatschappij.
Zelfregie klant, continuïteit klantrelatie en kostenreductie
Alle aangesloten bedrijven verwijzen klanten met schuldzorgen naar één centrale schuldhulproute voor passende hulp. Klanten nemen daardoor sneller zelf de regie om hun financiële situatie in beeld te krijgen en hulp in te schakelen. Jouw klanten hebben minder schuldzorgen, kunnen hun rekeningen (weer) betalen en de klantrelatie blijft bestaan. Zo kan jij klanten binnenhalen en houden. Een klant zonder schuldzorgen bespaart jouw bedrijf ook veel kosten in schuldbeheer.
Coördinatie van juiste hulp op juiste moment
Vaak weten klanten met schuldzorgen niet waar ze terecht kunnen voor de juiste hulp. De NSR geeft jouw klanten via een online test of via een telefoongesprek snel inzicht in hun financiële situatie. De urgentie van de schuldzorgen helpt inschatten welke hulp het meest geschikt is voor de klant.
Online en offline doelgroepkanalen NSR
Door aan te sluiten bij de NSR kan jouw bedrijf klanten effectief doorverwijzen naar onze doelgroepkanalen. Lees hoe onze online kanalen Geldfit.nl, MoneyFit.nl en Geldfit Zakelijk en onze offline kanalen 0800-8115, Geldfit Direct en Geldfit Lokaal klanten gericht helpt.
Taken en verantwoordelijkheden bedrijven
Jouw taak en verantwoordelijkheid is om klanten met schuldzorgen zo snel mogelijk te signaleren. In overleg met de klant verwijs jij hen door naar de NSR voor passende hulp. Dit kan via Geldfit.nl en Geldfit Direct. Wij helpen jouw klanten om met passende hulp grip te krijgen op hun financiële situatie, zodat betalingsafspraken mogelijk worden. De verantwoordelijkheid voor het oplossen van betalingsachterstanden ligt altijd bij jouw bedrijf en de klant.
Doorverwijzen via Geldfit.nl
Jij signaleert betalingsachterstanden bij jouw klanten, zoals een niet-betaalde zorgpremie of energierekening. Klanten ontvangen via jouw website of app een banner die naar Geldfit.nl verwijst. ‘Betaling gemist? Ga naar Geldfit.nl voor gratis financiële hulp en advies’. De klant bepaalt zelf of hij op de banner klikt voor hulp. Via de banner komen klanten terecht op jouw herkenbare landingspagina binnen Geldfit.nl. Hier kunnen klanten een gratis en anonieme test maken om inzicht te krijgen in hun financiële situatie. Op basis van de ingevulde gegevens ontvangen zij gericht financieel advies of worden zij doorverwezen naar passende hulp bij hen in de buurt.
Doorverwijzen via Geldfit Direct
Merk je tijdens een telefoongesprek, e-mailcontact of ander contact met de klant dat er financiële problemen spelen? Dan kan je de klant ook direct ‘warm’ doorverwijzen naar passende hulp in de buurt. Dit gebeurt altijd in overleg en met toestemming van de klant. Via Geldfit Direct heb jij inzicht in alle (lokale) schuldhulpverlening in de buurt van de klant. Samen zoek je naar hulp dat bij de klant past. Zo komt de klant direct met de juiste schuldpreventie – of hulpverlening in contact.
Klanten kunnen sneller betalingsafspraken te maken
Klanten komen bij jou terug nadat ze advies of hulp hebben ontvangen via Geldfit.nl. Zij hebben zich verdiept in hun financiële situatie en zijn klaar om betalingsafspraken met jouw bedrijf te maken. Zo helpt jouw ‘warme’ doorverwijzing niet alleen de klant, maar draagt het ook bij aan klantbehoud.
Toegang tot schuldhulpverlening in 355 gemeenten
Als aangesloten bedrijf heb je toegang tot de infrastructuur van schuldhulpverlening van alle 355 gemeenten. Dat betekent dat jouw bedrijf klanten met schuldzorgen via één centrale route gericht kan doorverwijzen naar de juiste schuldhulpverlening bij hen in de buurt. Ook zorgt de centrale route voor een eenduidige regelgeving in betalingsregelingen met gemeenten. Dankzij de NSR kan jouw bedrijf dus bij elke gemeente via dezelfde regelgeving werken.
Klant houdt regie
Help jij de klant doorverwijzen naar passende hulp? Dan heb je altijd toestemming van de klant nodig. Ook bij het doorgeven van (al bekende) contactgegevens. De klant houdt zo altijd zelf de regie en bepaalt wat er met zijn of haar contactgegevens gebeurt.
Ook financiële hulp voor medewerkers
De NSR is er ook voor medewerkers met financiële zorgen. We zien dat schuldzorgen onder medewerkers toenemen. De coronacrisis versterkt die toename: steeds meer bedrijven kondigen aan dat er medewerkers uit moeten. Dit kan medewerkers veel stress geven, wat kan leiden tot ziekteverzuimkosten van gemiddeld 13.000 euro. De NSR helpt medewerkers tijdig met financiële hulp en advies. Zo help jij jouw medewerkers vitaal worden en blijven.
Dienstverlening, kosten en contract is maatwerk
Samen bekijken we welke dienstverlening jouw bedrijf nodig heeft. Bij de implementatie onderzoeken we met klantreisreisexperts hoe jij je klanten het beste kan doorverwijzen naar de NSR. De kosten zijn afhankelijk van de grootte, omzet, en aantal klanten van jouw bedrijf. Samen ontwikkelen we een duurzaam kostenmodel dat we jaarlijks evalueren. Zo houden we de kosten zo laag mogelijk voor alle partijen. Ook bespreken we de mogelijkheden voor een jaarcontract of meerjarencontract.
Schuldzorgen kost Nederland 11 miljard euro
Schuldzorgen zijn een groot maatschappelijk en economisch probleem. Schuldzorgen kost Nederland 11 miljard euro. Alleen samen kunnen we deze kosten substantieel verminderen en onze maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen. Jij helpt door klanten met schuldzorgen zo snel mogelijk in contact te brengen met passende hulp.
(Bron: Rapport SchuldenLabNL: COVID-19 en schuldenproblematiek in Nederland, 2020)
Doe mee en sluit je aan
Wil jouw bedrijf ook werken aan een schuldzorgenvrij Nederland?

Veelgestelde vragen
Wat fijn om te horen! Neem contact op met René Timmerman. Hij geeft je meer informatie en neemt je mee in het gehele proces. Samen werken we aan een schuldzorgenvrij Nederland.
Is alle informatie over de lokale inrichting akkoord, dan hebben wij binnen gemiddeld 1 tot 2 weken alles operationeel.
De NSR heeft één missie: een Nederland zonder schuldzorgen. Wij zijn een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Met jouw aansluiting kunnen wij verder bouwen aan een duurzame toekomst zonder schuldzorgen. Mensen krijgen via diverse kanalen hulp aangeboden. Door onze totaal aanpak en samenwerking tussen bedrijven en gemeenten worden zij eerder, sneller en beter geholpen bij hun geldzorgen.
Door bedrijven toegang te geven tot een dashboard krijgen jullie inzicht in het aantal mensen dat door de NSR naar de juiste hulp is doorverwezen.