'Warme’ doorverwijzing vanuit klantrelatie

Met Geldfit Direct kunnen aangesloten partners klanten met schuldzorgen zelf ‘warm’ doorverwijzen naar lokale schuldhulpverlening. Klanten worden aan de fysieke of online balie van aangesloten partners direct naar de juiste hulp bij hen in de buurt geleid. Geldfit Direct is onderdeel van de Nederlandse Schuldhulproute en helpt het bereik van de lokale schuldhulpverlening vergroten.

Partners hebben een signaleringsfunctie

Partners hebben een belangrijke signaleringsfunctie bij schuldzorgen. Banken zien wanneer klanten (beginnende) geldproblemen hebben. Verzekeraars, energiemaatschappijen en telecombedrijven zien wanneer klanten hun rekeningen niet meer betalen. Klanten weten dat ook. Daarom zijn partners een natuurlijke en belangrijke partij om klanten te wijzen op financiële hulp en advies.

Overzicht lokale schuldhulpverlening in Nederland

In Geldfit Direct vinden aangesloten partners een actueel overzicht van alle (lokale) schuldhulpverlening in Nederland. Merken medewerkers tijdens contact met de klant dat er financiële problemen spelen? Staat de klant open voor doorverwijzing naar hulp en advies? Dan kunnen medewerkers in het systeem direct op zoek naar de juiste hulp in de buurt. Zo brengen we samen met alle aangesloten partners mensen met schuldzorgen zo snel mogelijk met de juiste schuldpreventie – of hulpverlening in contact.

Klant houdt regie

Helpt een partner om de klant door te verwijzen naar passende hulp? Dan heb je altijd toestemming van de klant nodig. Ook bij het doorgeven van (al bekende) contactgegevens. De klant houdt zo altijd zelf de regie en bepaalt wat er met zijn of haar contactgegevens gebeurt.

Gratis toegang voor aangesloten partners

Aangesloten partners hebben gratis toegang tot Geldfit Direct.

Contact staat centraal

Bij Geldfit Direct staat contact centraal. Mensen hebben een klantrelatie met hun verzekeraar, bank of energiemaatschappij. Als vanuit die klantrelatie blijkt dat mensen financiële zorgen hebben, kunnen bedrijven in overleg met de klant direct zoeken naar lokale hulp die bij de klant past. Zo worden mensen niet alleen effectiever en persoonlijker geholpen, maar verlaagt het ook de drempel voor het inschakelen van hulp.